...
Biraz yazayımda başlığı sonradan atarım dedim.
#korona ile #TURKiye olarak 11 Mart'ta tanıştık resmi olarak 1 vakayla, 1-5-6-18-47 diye devam etti hemen hemen her güne, 17 Mart'ta 98 vaka ve 1 ölüm ile ilk kaybı verdik, sonrasında vaka/ölüm sayısı sırasıyla, 191/2, 359/4, 670/9, 1236/30, 1529/30, 1872/44 ve en son dün itibariyle 2433/59 oldu ha bu arada 60 kişide kurtuldu çok şükür. Fakat sayılardanda anlaşılacağı üzere katlanarak artmakta özellikle vaka sayısı, uzmanlar daha iyi bilir ama bir zaman sonra ölüm sayısıda hızla artacaktır. ALLAH muhafaza... Aşı deniyor ama aşıyı kim vurduracak, diyelim bulundu, hadi vurulduk diyelim hangi mutasyonlara fayda edecek, sorarım. Bunun yerine tedavi edici, mutasyonlarıda tedaviye yatkın ilaçlar ivedilikle bulunmalı.
Sadece biz miyiz hayır tüm dünya cebelleşiyor bu meretle. Çin İtalya İran ilk baştan beri duyduklarımız. İtalya 7503 ölü, Fransa 1331 ölü, ABD 1080 kişi ve Hollanda 308 ölü vermiş şöyle basitçe bir araştırınca ülkeler başına rakamlar böyle gözüküyor. Çin’i ve İran'daki sayıları dile getirmiyor ve dünya geneli vaka ve ölüm sayısını dile getirmiyorum, çünkü bunları sürekli haberlerde görüp, duyup duruyoruz.
Baska bir konuya değinmek istiyorum, hep söylüyoruz, uzmanlar da dile getiriyor bunu, #covid19 sadece bir virüs, #pandemi veya salgından öte bir konu, ucu herkese herkese dokunduğu için bir hastalık hemde tehlikeli ve ölümcül bir salgın hastalık. Ama üst ölçekte, tepeden bakınca ve bir #biyolojikSavaş’sa ki uzmanlar, stratejistler ve daha birçok kişi tarafından böyle olduğu söyleniyor, amaç, asıl hedeflenen ne ona bir bakmak lazım. Anladığım, dilim döndüğünce, bildiğim ve okuduğum kadarıyla açıklamaya çalışayım, müsaadenizle. Ve bir çok söylenti, görseller, haber altında yazan detaylarda geçenler de bu fikirleri doğrular nitelikte...
Çok konu söylenip dillendirilmekte, mesela ilki, öne çıkanı, ülkemizinde bir halkası niteliğinde içinde yeraldığı #yeniİpekYolu projesi, ta #Çin’den başlayıp, Pakistan, Afganistan, #İran, #TURKiye üzerinden Yunanistan, Bulgaristan, Makedonya, Hırvatistan, aradaki diğer ülkelerle birlikte sonrasında ver elini #Avrupa, Fransa, Almanya, İspanya ve dahi diğer nice ülkeler (ki 65 kadar ülkeden bahsediliyor). Özellikle Çin, İran, İtalya bu güne kadar #koronaVirüsü ile en çok adını duyduğumuz ülkelerin başında geliyor olması ana etmenin bu projeyi bitirmek veya payları artırmak yada güzergahı değiştirmek olduğu söyleniyor. Dünya atlası, küre varsa küreyi veya telde bilg.de varsa g.earth uygulamasından bir hatta bakın. Hızlı tren hatları, otoyollar tamamlanınca bu proje tamam olacak. Peki nolacak bu projeden sonra, dünya ticaretinde ABD en büyük pay sahibi su haliyle, çünkü Çin'den üretilen bir ürün deniz yoluyla Kolombiya, Sirilanka kıyısından, Aden Körfezi, Cibuti, Kızıldeniz, Süveyş Kanalı’ndan geçip Akdeniz’den Avrupa’ya gitmekte yada daha güneye inip, Mogadişu, Cape Town kıyılarından, Gabon, Liberya, Sierra Leone, Fas sahillerinden dolaşıp Cebelitarık Boğazı’ndan İspanya veya Portekiz üzerinden Avrupa’ya ihraç olacak ki hattı siz düşünün, yolun uzunluğu, süreyi (30 küsür bir günden bahsediliyor) vb birde saydığım ülkeleri ve karışıklıkları haberlerden vs duyduğunuz kadarıyla bir hatırlayın... Yada aynı ürün Amerika üzerinden yine deniz yoluyla Okyanusları yara yara geçecek, herhalde şimdiki teknoloji ile bu mümkün değil oluyorsa da bilmiyorum, birde Meksika, Guatemala, Nikaragua, Kosta Rika ve Küba üzerindeki ABD ve diğer ülke baskıları ondandır, her ne kadar biz çok bilmiyor ve konuşmuyorsak da. Ve bu hatta sadece ABD pay sahibi olacak ilerde ve belkide kavganın nedeni budur, hepsi benim olsun hırsı, diğerlerinin bitmesi, sıfırlanması. Yeni güzergah çok mantıklı geliyor, direk pazarlardan geçerek ana pazara kolaylıkla gitmek hemde 12 gün (yanılıyor olabilirim) gibi kısa bir sürede. Özellikle İtalya'yı bir düşünün, en çok zarar gören #avrupaUlkesi orası oldu, vaka ölüm vs sayı, ekonomik vb birçok yönden. Çünkü İtalya Avrupa’ya açılan ana kapı, ister Türkiye üzerinden giden demir ve kara yolu olsun, isterse Suriye, Lazkiye Limanı'ndan (Suriye ve oralar bütün ülkeler için o yüzden çok ama çok önemli) #Akdeniz’e açılan deniz yoluyla devam eden ticaret yolu olsun, İtalya olmazsa olmazı gibi duruyor, şimdilik. Demir, kara yolu tercih edilir (bizdeki yapılan hızlı tren ve otoyol hatları, özellikle doğu-batı askları üst ölçekte bu ticaret yoluna, güzergaha hizmet edecek, proje hayata geçirilirse. Sadece yeni İpek yolu projesini bile düşününce, #Türkiye zincirin #sonHalkası ve #korona yada başka bir sebeple #altınVuruşu bizde yapacaklar, ALLAH’ım fırsat vermesin kemlere inşALLAH, herkesin bir planı varsada en tepede nihayetinde ALLAH’ında bir hesabı, planı vardır ve O planlayıcıların en iyisidir, #TURK’ü ve #islam’ı muhafaza etsin, sonsuza dek yaşatsın...
Diğer senaryolar mı? Onlarda başka sefere olsun. Ama daha evvelinde de denk gelen heryerde ve herkese dillendirdiğim gibi, hatta sene başındandan beri paylaşıp, dile getirdiğim gibi #tedbirliOlalım, 3-5 ay yetecek kadar erzağımız, en az 2-3 tane #fizikiAltın’ımız mutlaka olsun elimizin altında. Eskiler daha iyi bilir, kıtlık zamanlarını yaşayanlar özellikle, paran olsada birşey anlamadığın, çünkü yok hiçbir şey, yada bir #altınLira ile oteller satın alındığı zamanlar olmuş. Yine olması hiç zor değil, ha yarın ha daha ilerde ama biz sağlamcı olalım. Nolur nolmaz, en kötü kefen yada mezar paramız olur, bizim değilse bile bir yakınımızın, ALLAH muhafaza ve gecinden versin ALLAH’ım, hayırlısıyla...
Başlık mı GÜNCEL GÜNDEM olsun, olmaz mı, yada siz koyun, ne dersiniz...
Kalın sağlıcakla, #evdeKalTURKiye #temizOLtemizKal #sosyoİzalasyon ve #herkesEVEsığar dedikleri gibi...
KARA ÇADIRIN KARA ÇOCUĞU
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder